Vis u oktobru!

08 - 11. oktobar 2015. - S.D.T. Svet Ronjenja organizuje produženi vikend na jednoj od najlepših ronilačkih lokacija u Hrvatskoj – Vis, Komiža.3 noćenja u apartmanima, 6 zarona, 199 e!!! Broj mesta je ograničen –rezervišite na vreme.

VIŠE INFORMACIJA NA: 0638485985 IVANA O.K.

Jedna od najboljih ronilačkih destinacija u Hrvatskoj. Poznat po ekskluzivnim olupinama, fenomenalnim klifovima i bogatom živom svetu. Kada se tome doda živopisna Komiža, odlazak na ostrvo Vis je nešto što se ne propušta.

Liberator B-24 “Tulsamerican”

Jedna od „svežijih“ olupina na Visu je i američki teški bomarder „Tulsamerican“. Kad kažemo „svežijih“ mislimo na podatak da je tek ove godine otvoren za ronjenje. Od kako je pronađen 2009. godine čekalo se da budu završena istraživanja hrvatskog Restauratorskog zavoda, pa da lokacija bude otvorena za rekreativne ronioce. Liberator leži na dubini od 39 metara, okrenut na leđa. Za ovaj avion je vezan zanimljiv podatak da je to poslednji primerak koji je napravljen. Za ovu poziciju doplaćuje se taksa od 20 eura.

Olupina TETI

Teti leži nadohvat ostrvceta Mali Barjak i zbog dubine i stanja u kome se nalazi predstavlja idealnu lokaciju za ronjenje, pogodan za sve kategorije. Teti je bio čelični parobrod s dva teretna skladišta i dva jarbola. Motor se nalazio na sredini broda, gde je bilo i nisko nadgrađe s drvenim komandnim mostom. Prvi tragovi brodoloma započinju na dubini od oko desetak metara od severne strane Malog Barjaka gde se nailazi na delove pramčane oplate koji počivaju na hridinastom dnu. Ostaci broda leže na dosta blagoj podvodnoj kosini koja se postupno spušta do dubine od oko 35 metara . Dublji deo olupine očuvan je u potpunosti. 

 

Specifičnost ovog lokaliteta je ronjenje sa ugorima, što se veoma retko može doživeti. Potpuni adrenalinski zaronj, moguć samo na ovoj olupini.

 

Olupina VASSILIOS T

Na dubini od petnaestak metara iz plavetnila izranja ravni pramac velikog broda kobilicom okrenut prema kopnu. Brod leži na levom boku. Kroz velika teretna grotla može se ući u skladišta na čijem dnu leže gomile grumenja uglja, što je i bio glavni teret. Na palubi se redovno sreću velike škrpine i ugori, a sve pregrade su obrasle žutim i narandžastim sunđerima. Krmeni deo broda je nešto dublji budući da je brod legao na dno koje se od rta prema zapadu koso spušta u dubinu. Dno ispod krme je na dubini od 55 metara.

Broj mesta je ograničen!

Plan ronjenja je okviran i moguće su izmene u zavisnosti od trenutnih uslova na terenu.

 

.

Štampa El. pošta

Prijatelji kluba

Oni bez kojih bi naši zaroni ostali još jedan log u karnetu a ne priča u filmu i slici